Karbido "Music4Buildings VOL.02 - Great Synagogue Drokhobytch"

Płyty CD

Cena:32.00
Dostępny
masz pytania?

1) GREAT SYNAGOGUE DROKHOBYTCH             45mn 30s

 

 

Skład:
Peter Conradin Zumthor - dr
maot - bg
Igor Gawlikowski - guit
Tomasz Sikora -  spider, alt sax

 

Music 4 Buildings to nomadyczny koncept-projekt muzyków Karbido, dla którego główną inspiracją i zarazem dźwiękotwórczym tworzywem jest architektura. Muzycy odwiedzają wybrane obiekty architektoniczne, rejestrują ich dźwięki tworząc swoiste kolekcje zjawisk akustycznych, odglosów, szumów itd, i następnie przetwarzają to na język wykonawczy przy użyciu standardowego instrumentarium.
Tak powstałe kompozycje są rejestrowane metodami studyjnymi, bądź wykonywane na żywo, we współpracy z akustyką obiektu.



"ARCHITEKTURA TO ZAMROŻONA MUZYKA" - J.W.Goethe
(...)Niezwykły sposób na dotarcie do tej intrygującej i dość trzeba przyznać dziwnej muzyki. Znani z niekonwencjonalnego podejścia do materii muzycznej, Karbido przenoszą słuchacza w świat "odmrożonych" dźwieków. Korzystając z autorskich rozwiązań technologicznych odkrywają ducha budynku, atmosferę miejsca (Schomberg Power Station) lub grają nią jak instrumentem
(Great Synagogue Drokhobych). Innym
razem (Guido Coal Mine) za pomocą polirytmicznego, gitarowego noise`u odsłaniają melancholię taśmociągu do transportu węgla z przodka.

M4B Vol. 02 to nagranie live, rejestracja improwizacji w Wielkiej Synagodze Drohobycz (Ukraina) - co o tyle intrygujące, że muzycy po raz pierwszy zastosowali autorską instalację rejestrująco-odtwarzającą o nazwie "Spider", dzięki której zespół "zagrał" budynkiem, manipulując dźwiękiem przestrzeni, wywołując sprzężenia zwrotne czy reprodukując dźwięki pojawiające się "tu i teraz".

W nagraniu z Drohobycza pierwszymi dźwiękami kompozycji są właśnie sprzężenia wywołane za pomocą "Spidera", ich częstotliwość jest zależna przede wszystkim od wielkości i charakterystyki budynku. Budynek niejako przemawia swoją własną nutą, która staje się inspiracją dla improwizacji muzyków Karbido. Co więcej, tak wygenerowana muzyka jest z powrotem rejestrowana i odtwarzana przez system. Tworzy to specyficzną pętlę a zaawansowane filtry reagują na rytm, charakterystykę częstotliwościową, odbicia w przestrzeni itp. nawarstwiając, kumulując czy po prostu tworząc muzykę budynku. Można stwierdzić, ze to budynek gra razem z muzykami (...).


Sophie Koval, European Culture Magazine. Boston, 07.2010

więcej na www.m4b.eu